Voor ondersteuning bij de organisatie van in ieder geval de nationale kampioenschappen en wedstrijden uit de Lowlands Archery Series, heeft de NHB de Commissie Evenementen opgericht. In deze commissie worden kennis en ervaring ten aanzien van wedstrijdorganisatie gebundeld. Verenigingen die de betreffende wedstrijden organiseren kunnen desgewenst een beroep doen op deze expertise. 

Rol van de Commissie Evenementen

  • aansturing en planning Event Team,
  • beheer, onderhoud en planning materialen, apparatuur en aankleding,
  • faciliteren snuffelstages voor mensen die voor een van de functies eventueel een opleiding of workshop willen gaan volgen,
  • faciliteren opleidingen (stages en bijscholingen),
  • verzorgen, uitvoeren en actualiseren draaiboeken.

Samenstelling Event Team

  • Wedstrijdleiders*
  • Director of Shooting (‘knoppenist’)
  • Scoreverwerkers (Ianseo)*
  • Media mensen (foto, video, sociale media)
  • Speakers en commentatoren
  • Scheidsrechters*
  • EHBO-ers 
  • Algemene vrijwilligers.

* voor deze functies is het volgen van een opleiding of een workshop vereist 

NK Indoor 2022
De eerste mooie uitdaging voor de Commissie Evenementen en het Event Team is het NK Indoor op 5 en 6 maart 2022. Dat wordt in het weekend dat de NHB 100 jaar bestaat gehouden in De Maaspoort Sports & Events, in ‘s-Hertogenbsoch.

Interesse? Meld je aan!
Lijkt het je leuk om deel uit te gaan maken van het NHB Event Team
of wil jij tijdens een snuffelstage eerst kijken of het iets voor jou is, maak je interesse dan kenbaar via een e-mail naar wedstrijdzaken@handboogsport.nl. Vervolgens gaan we graag met je in gesprek over je persoonlijke ambities en mogelijke rol binnen het NHB Event Team.