Eind maart hebben wij een tweetal enquêtes verstuurd voor meer inzicht bij verenigingen en individuele leden ter verbetering van ons aanbod en ondersteuning. Om de dienstverlening van de Nederlandse Handboog Bond zo goed mogelijk te laten zijn, is het belangrijk dat wij weten welke behoeften er zijn bij onze leden.

Op 27 maart hebben alle personen die het NHB-lidmaatschap hebben opgezegd na 2022 een enquête ontvangen. Met deze enquête wil de NHB meer en beter inzicht krijgen in de redenen waarom mensen hun lidmaatschap opzeggen van een bij de NHB aangesloten vereniging. Naast dat wij met de inzichten verbeteringen aanbrengen komen wij desgewenst ook direct in contact met (voormalig)leden.

In de nieuwsbrief voor verenigingen van 6 april deden wij de oproep voor verenigingen om de Verenigingen Enquête 2023 in te vullen. In het Meerjarenbeleidsplan ‘Doelgericht vooruit: raak!’ gaan we uit van de klantreis, een in de verenigingswereld vaak toegepast middel om te weten op welk moment er contact moet zijn tussen verenigingen en de koepelorganisatie, in ons geval tussen handboogverenigingen en de NHB. Om hier invulling aan te geven, hebben wij in het verleden belrondes gehouden met verenigingen. Daarnaast hebben wij vaak ook op reguliere manieren contact met verenigingen, omdat er vragen zijn over bijvoorbeeld de ledenadministratie, te organiseren wedstrijden, jubilarissen of subsidiemogelijkheden. Daarom sturen we nu deze enquête om over diverse onderwerpen meer te weten te komen over wat er leeft, wat er nodig is en wat we met elkaar kunnen doen om de zaken te verbeteren. Deze enquête is direct aan de verenigingen gestuurd en hoeft slechts door een persoon die de vereniging vertegenwoordigt, ingevuld te worden.