“Alle topschutters zijn immers ook ooit ergens gestart op een vereniging. Waarom deze onderlinge competitie ook niet voor verenigingen waardevol laten zijn?” 

In de afgelopen paar weken heeft de NHB gecommuniceerd over de interne competitie die gehouden wordt onder de Olympische en CTO Papendal Selectie Recurve. Met name onze social media. Om deze ook leuker/interessanter te maken voor verenigingen en leden heeft de technische staf een mooie competitie voor verenigingen bedacht. Alle topschutters zijn immers ook ooit ergens gestart op een vereniging. Waarom deze onderlinge competitie ook niet voor verenigingen waardevol laten zijn? 

Iedere topsporter van de interne Papendal competitie krijgt 3 kaarten ( één 3 ster, 2 ster en 1 ster kaart). Zij mogen deze inzetten op een activiteit van een vereniging die zij “Goed Raak!” vinden omtrent hun jeugdbeleid. De plannen die op de 1e, 2e en 3e plek eindigen met de hoeveelheid sterren, krijgen 250,- 150,- en 100,- euro die ze in kunnen zetten voor hun jeugdleden. 

Wat moet je voorstellen bij “Goed Raak” activiteiten voor de jeugd?
Bijvoorbeeld: hoe jullie op een succesvolle wijze de jeugd motiveren en begeleiden waardoor zij:

  • Veel plezier beleven aan de handboogsport en/of
  • Technisch beter leren schieten en
  • Lang(er) lid blijven van jullie vereniging


Denk bijvoorbeeld aan: 

  • De inzet van een gekwalifceerde jeugdtrainer (en wat doet hij/zij dan precies om de jeugd te blijven binden?)
  • Introductielessen voor de jeugd (en hoe zien die er dan uit?)
  • Extra activiteiten voor de jeugd, naast de standaard trainingen (welke?
  • De ouders van jeugdleden worden nauw betrokken bij de jeugdtraining (en hoe dan?) en/of is er een jeugdcommissie waar (ook) jeugdleden zitting in hebben?
  • Speciale aandacht in de communicatie via social media gericht op de jeugdleden (wat & hoe)

De deadline voor het invullen van de vragenlijst is 13 december 23:59. Aan het einde van de interne competitie (14 december) zullen de spelers via het toekennen van hun sterrenkaarten bepalen welke ‘good practices’ zij het best of meest aansprekend vinden en worden de winnaars bekend gemaakt. De good practices worden online geplaatst zodat verenigingen kennis kunnen nemen van goede en succesvolle ideeën van andere verenigingen en op die manier van elkaar leren. 

Om mee te doen aan dit good practice initiatief vragen wij u om de vragenlijst in te vullen. Klik hier voor de vragenlijst.